به سلامتی امتحانات پایان ترم هم تمام شد.پایان نامه ی اینجانب در مورد تاثیر کتابهای گویا بر روی روخوانی کودکان دبستانی بود که چکیده آن در ذیل آورده شده است:
چکیده
روخوانی و روان خوانی از مهمترین چیزهایی است که در دوره ی ابتدایی به آن پرداخته میشود ولی متاسفانه از طرف معلمین به این موضوع کم لطفی می شود و گاهی ساعات درس فارسی فدای دروسی چون ریاضی می شود تا حدی که امروزه ایران که مهد شعر و ادبیات است از نظر مهارت خواندن در جهان در رتبه ی پایینی قرار دارد.لذا پرداختن به روشهایی جهت بهبود روان خوانی دانش آموزان ضرورت پیدا می کند. استفاده ی همزمان از چند حس میتواند کیفیت آموزش را بالا ببرد لذا استفاده ی همزمان از کتب چاپی با کتب گویا میتواند در این زمینه راهگشا باشد. اما تا چه حد این راهکار مفید است؟ این چیزی هست که در این تحقیق ما به آن پرداختیم.در یک پژوهش که در دبستان ارشاد برون انجام شد چهارده نفر دانش آموزان کلاس چهارم این دبستان به صورت تصادفی به دو گروه هفت نفری تقسیم شده و به مدت هشت هفت دو گروه مورد آزمایش و مطالعه قرار گرفتند. به این صورت که گروه اول همزمان با ﺁموزش متن کتاب درسی از کتب گویا هم استفاده کرده و در منزل نیز بوسیله ی دستگاههای پخش صوت خانگی تمرین کردند و گروه دوم در خانه و مدرسه فقط از کتاب چاپی استفاده کردند. نتیجه ﺁزمونی که در پایان هفته ی هشتم برگزار شد نشان داد که مطابق با جدول آزمون تی میانگین تفاوت بین شرایط استفاده و عدم استفاده از کتب گویا 571/2 و تخمین میانگین تفاوت برای جامعه با اطمینان 95% بین 914/0 و 228/4 است. یعنی اینکه استفاده از کتب گویا به میزان نسبتا زیاد و قابل توجهی در بهبود روان خوانی موثر بوده و فرض پژوهش اثبات گردید
در صورت نیاز به اصل پایان نامه به ادامه ی مطلب بروید
اصل پایان نامه از لینک زیر قابل دریافت است. لازم به ذکر است که از آنجایی که برای نوشتن آن زحمت و هزینه ی بالایی صرف شده است، لذا فایل دارای رمز میباشد. جهت اطلاع از شرایط و نحوه دریافت رمز فایل از طریق ایمیل و یا فرم نظرات همین پست اقدام کنید.